söndag 28 december 2008

Snart nyår.

Jaha, så var det snart nyår då, och tittar en tillbaka mot det gångna året så är det mycket negativt som hänt. Allt det misogyna och sexistiska som en sett i media, läst på bloggar som skriver om det. Allt det extremt hemska och misogyna som händer i delar av Afrika, och i många andra länder i hela världen. Konservativa som försökte och än försöker att göra om feminism i USA till en slags "konservativ feminism", LGBT personer som får hat mot sig i USA och blir mördade bara för att dom inte passar in i vad dom konservativa hatarna tycker, ja mycket negativt har hänt. :,(


11 kommentarer:

  1. Ja mycket elände har hänt under året. Själv har jag summerat ihop sånt jag blivit vardagsförbannad över under året i en bildkavalakad.
    http://tiarafeministen.blogspot.com/2008/12/rets-vardagsilska-i-bilder.html

    SvaraRadera
  2. Ja usch :( Och en undrar hur 2009 kommer att bli, mera förakt och förtryck, mera negativt, känns som att backlashen blir allt värre och konservatism blir allt mer extrem i världen.

    SvaraRadera
  3. Tja, om vi håller ihop du, jag och resten av feministerna så kanske det blir lite bättre =)

    SvaraRadera
  4. Ja vi får göra det, kämpa tillsammans :)

    SvaraRadera
  5. Det är alltså bara att hoppas 2009 blir bättre.

    På sätt och viss är det bra med backlash, låtsasfeministerna slipper vi ju.

    SvaraRadera
  6. Och GOD FORTSÄTTNING skulle jag ju säga!!! :-)

    SvaraRadera
  7. Ja vi får hoppas det blir bättre, men ibland så känns det inte som det :(
    Ja låtsas feministerna syns ju mer då.

    God fortsättning själv! :)
    Även om det kanske är lite sent att säga det nu?

    SvaraRadera
  8. Det är väl aldrig för sent för en god fortsättning? ;-)

    SvaraRadera
  9. Nej det är sant :) tänkte mera "gott nytt år fortsättning" eftersom nyår redan är förbi.

    SvaraRadera
  10. Ja, mycket illa händer, men mycket kan vi göra bättre också - särskilt om vi vettiga håller ihop :)

    Tack för länkningen till min blogg! Jag har precis bytt blogg så ändra gärna länken!
    http://veronicasvard.wordpress.com/

    SvaraRadera
  11. Ja vi får hålla ihop!

    Okey har uppdaterat länken till din blogg nu. :)

    SvaraRadera

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.