måndag 2 februari 2009

Trötta tankar ibland.

Brukar ni ha tanken ibland, när en blir så extremt trött och ledsen och arg på all misogynism och sexism i samhället, och all könsrolls konservatism - att en börjar känns sig så ensammast i hela världen? Så känner en sig också besviken på andra, även andra feminister. Jag brukar ha denna tanke ibland, inte ofta - den inte varar så länge, inte heller brukar den yttra sig ord utan den är mest en ledsam tanke.

Jag undrar också om detta ibland kan ha att göra med att en tycker att en själv är könsrollsaktig, (när det gäller mig själv – smink, klädstil, attityd osv) en blir ungefär lite trött på sig själv, kanske. Och den negativa känslan gör en uppgiven.

2 kommentarer:

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.