fredag 22 maj 2009

Fi väljare i EU-valet hindras.

I denna artikel Schyman kräver valobservatörer i Sverige så talar Gudrun Schyman om hur personer som väljer Fi hindras av valfunktionärer, dessa ger fel information eller hindrar dom som vill rösta på Fi, dessa ska kunna informera om att en kan skriva Feministiskt initiativ på en blank valsedel, vilket dom som sagt inte gör.

I ett inlägg, en valobservatörs betraktelser, hos Rabiatfeminism så handlar det om detta och om att i Mongoliet finns det möjlighet att rösta på alla partier, här i Sverige så krävs det att partierna själva, om dom har råd, skickar ut valsedlar eller är tillräckligt stora för att få hjälpa med att få valsedlar utskickade. Lägg också till att det kanske förekommer valfusk så undrar en hur demokratiskt Sverige egentligen är.

Meta på sin blogg skriver om detta.

Som skrivet i ett tidigare inlägg så uteslöt DN Fi från deras EU-Val test. Här så kan en gör en test som är mera fullständig än den på DN.

Skicka Schyman till Bryssel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.