onsdag 20 maj 2009

Valspurten för EU-valet börjar idag.

Nu så börjar nu så börjar starten för EU-valet, det är viktigt att rösta för att göra sin röst hörd för en förändring. För att bekämpa kvinnoförtrycket i världen och EU. För att skapa jämställdhet. Veronica Svärd skriver väldigt bra om detta på sin blogg i ett inlägg: EU-valet måste handla om mänskliga rättigheter och jämställdhet.
Precis som skrivet så växer högerextremismen i Europa, fler länder förbjuder abort och begränsar abort. 80 000 kvinnor dör och hundratusentals skadas varje år på grund utav att abort är förbjudet. Fler kvinnor dör av våld i närstående relationer med män än alla dom personer som dör i terror och väpnade konflikter. Veronica Svärd skriver just om detta och mera om kvinnoförtrycket i världen på sin blogg.

Skicka Schyman till Bryssel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.