lördag 6 juni 2009

EU-valet.

Nu gäller det, rösta i EU-valet, att rösta på Gudrun Schyman! Schyman är erfaren och starkt, hon behövs i Europaparlamentet för att kunna bli en röst för förändring, en stark röst som behövs!

Långt över majoriteten av den politiska och ekonomiska makten i världen innehas av män - män innehar 99% av all egendom och 90% av alla inkomster, kvinnor utför två tredjedelar av allt arbete i världen och mer än hälften av jordens befolkning är kvinnor.
Fler kvinnor dör av mäns våld i hemmen än alla dom personer som dör i väpnande konflikter. 80 000 kvinnor dör och hundratusentals skadas varje åg pågrund utav att abort är förbjuden. Aborträtten hotas allt mer i EU pågrund utav att högerextremismen växer, allt fler konservativa antifeministiska grupper reser sig och gör inskräkningar och sprider sin kvinnofientliga och konservativa syn. Detta behöver och ska bekämpas, en förändring behövs nu! För en förändring - Skicka Schyman till Bryssel! Gör din röst hörd - gå och rösta!

Läs också på Veronica Svärds blogg: Därför ska du rösta på Schyman i EU-valet. Och på Metas blogg: Rösta i EU-valet!

Och kom ihåg, finns ingen förtryckt valsedel med Feministiskt initiativ, så skriv på en blank valsedel: Feministiskt initiativ. Inget annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.