onsdag 3 juni 2009

Folkpartiet har en EU kanditat som är abortmotståndare

Läser på Gudrun Schymans blogg: Folkpartiet vill skicka abortmotståndare till Bryssel! Fattar inte detta, hur tusan tänker dom i folkpartiet? Någon som är uppenbarligen så konservativ och abortmotståndare skulle alltså skickas till Bryssel, där det redan finns kvinnofientliga konservatister som antingen vill göra abort olagligt eller inskränka i aborträtten, och på så sätt ge ytterligare stöd till dessa konservativa och religiösa fundamentalister.

För inom EU finns det redan som sagt många extrem konservativa och religiösa grupper och partier. Vad som behövs är förändring! Inte fler konservatister som vill tvinga på sina konservativa och religiösa värderingar på alla andra och inskränka på aborträtten eller förbjuda abort och fortsätta att bygga på förtrycket.

För att motverka detta och skapa en förändring och bekämpa förtrycket, skicka Shyman till Bryssel!


2 kommentarer:

  1. Värst vad arg och bitter du verkar.. :-O

    Men, oavsett kön. Är inte ett lösaktigt och slampigt leverne med många och tillfälliga partners någonting liderligt och negativt? Inte enbart ur en abortsynpunkt?

    SvaraRadera
  2. Nej självklart har ingen jag ingen misogyn syn som du har som handlar om att skambelägga kvinnor för att dom har sex utanför äktenskap. Vilket också är något som inte angår dig så sluta gnälla och var sur över kvinnors liv.

    SvaraRadera

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.