måndag 17 augusti 2009

Fortsatt samma hemska 1800-tals syn.

I mitt senaste inlägg så skriver jag om hur Kammaråklagaren Hillegren fortsätter med samma vidriga våldtäkts ursäktande syn, i en artikel idag så skriver Madeleine Leijonhufvud: Hillegren måste bort, jag håller med. För det är denna hemska syn som kammaråklagaren har som gör att färre ens vågar anmäla en våldtäkt, det som nu har hänt kommer också påverka så att färre anmälningar går till åtal. Fler våldtäktsmän kommer att gå fria.

Detta är skrämmande och gör en rädd och arg. En brukar tala om backlash, samtidigt kommer många och säger att precis allt blir bättre. Men något sådant här, och det är inte precis enskilda händelser, gör att det går tillbaka istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.