torsdag 10 september 2009

Hur blir valet 2010?

Gudrun Schyman skriver på sin blogg: Hur fritt blir valet 2010? Bra fråga, jag undrar detsamma. Det handlar alltså om det problem som förekom i EU-valet när det gällde valsedlar som jag själv skrev om innan valet. Kommer det bli bättre denna gång? Eller sämre? Med tanke på det svar som Gudrun Schyman fick i det brev som hon skickade till riksdagens taleperson så verkar det som att inte så mycket, eller inget alls, kommer att hända.

Andra som också har skrivit om detta: Valet 2010 - ännu ett exempel på bristande demokrati? Valet 2010 - hur blir det med valsedlarna? Mot valet 2010! Demokratiproblem i valet 2010?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.