söndag 20 december 2009

F! kampanj - feminister har bättre sex

F! har en ny kampanj som Veronica Svärd skriver om: Feminister har bättre sex. I blogginlägget så finns också olika länkar, en av dom är leder till en undersökning som handlar om förhållanden. meta har också skrivit om det.

Undersökningen har jag läst om förut, då på blandannat feministing, ett inlägg där vände sig emot konservatister och antifeminister i USA och deras fördomsfulla inställning till feminism och påståenden av typen: "feminism bara förstör förhållanden mellan personer!" och annat liknande struntprat. Undersökningen användes då emot sådana påståenden.

Personligen så anser jag att denna kampanj och undersökningen som handlar om just ojämställdheten inom parförhållanden då kan hjälpa till att belysa denna ojämställdhet. Sen kan en säga att det kan finnas problem också, som det vanliga "sex säljer" eller att det är mer heteronormativt.


1 kommentar:

  1. Jag tycker ändå att kampanjen är bra då den är totalt olik den debatt man på senare tid haft om relationer och kärlek som minst sagt varit könskonservativ. Om mannen är otrogen mot kvinnan så är det hennes fel och inte hans för ahan är ju man och de knullar ju runt. Dt är vkinnas plikt att behaga så pass mycket att han inte gör det. Rollerna mellan man och kvinna ska återupprätthållas för om kvinnan är för "manlig" det vill säga säger till om hon inte tycker att något är bra och vet vad hon vill så kan hon riskera att förstöra hela relationen.
    Med det i åtanke tycker jag att kampanjen är riktigt bra då den visar att jämställda relationer faktiskt är mycket bättre.

    SvaraRadera

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.