torsdag 20 maj 2010

Stoppa langning kampanj och könskonservatism

Läste ett inlägg hos Vi som aldrig sa sexist om en ny kampanj mot langning och om dess affischer och deras budskap. Om en läser vad som står i dessa affischer så känns det direkt könskonservativt, det anspelar på myten om "oskuld", något som spelar på en patriarkal värdering som handlar om något som definierar en tjej, för hon ses som att hon har "förlorat" något. Jag undrar därför vad dom tänkte på när dom gjorde dessa affischer, reflekterade dom inte över orden och meningarna som dom använda sig av? Dom borde förstå att det går att motverka och förändra och det utan denna könskonservatism.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.