lördag 10 juli 2010

"Jag bara säger som det äää" - trams.

Jag har undrat rätt länge nu ring attityden : "nej men jag tycker inte alls så, jag bara skrev/sa/skämtade om det där för att vara edgy och kontroversiell, och för att provocera andra här i gruppen genom att ge er andra åsikter". Och detta har jag varit med om på olika feministiska communitys och bloggar, liksom really? We don't need your "oh I'm so edgy and hipp and controversial" shit! Eftersom skiten alltid är samma patriarkala könskonservativa skit som en blir påmind om i resten av samhället.
För vad är poängen? Får dom inte nog av den skiten så feel free att läsa mainstream könskonservativa nyhetssidor då, dom finns det massvis av och där kan ni få massor av könskonservatism och mannen som norm hela tiden. Feministiska communitys och bloggar tycker jag ska få vara ställen där en kan få slippa sådant här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.