tisdag 12 oktober 2010

Än nyliberalism samt anti-feminism

Såg denna artikel idag. Den är av samma typ av artiklar som kommenterat Nour El-Refais artikel, som en kan se där på sidan. Delvis är mer åt "jag drabbas inte av denna diskriminering, jag har inte dessa erfarenheter, så det är en myt att andra tjejer drabbas av det också". Tillsammans med konstanta påståenden som "feminister offergör kvinnor!" om och om igen ämnat att försöka tysta alla som bekämpar kvinnoförtrycket och diskrimineringen av tjejer och kvinnor i samhället. Det eftersom deras påstående baserar sig på att kämpar en grupp och dess individer mot förtryck "gör dom sig själva till offer" enligt detta resonemang.

Istället förväntas en alltså vara tyst och ta emot allt skit och vågar en göra något åt det så är en ett "offer" i deras ögon. Och så anklagas gruppen för att inte göra något, men gör dom något så anklagas dom också, dubbelbestraffning alltså. Typiskt och väldigt tröttsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.