måndag 20 juni 2011

KD förhindrar en förändring i lagen om könskorrigering

Så var vi där igen. KD's partistyrelse är inte redo anser dom. Inte redo för vem? För att dom själva ska kunna förhålla sig till transsexuella och könskorrigering? Varför då, det är inte deras liv det gäller. Det är inte dom som ställs inför ett ultimatum - allt eller inget.

En transsexuell kvinna eller man som vill exempelvis fortsätta med enbart hormonbehandling och kanske sådant som hårborttagning och röstträning och ändra juridiskt kön men vill INTE genomföra SRS (Sex Reassignment Surgery) alltså den sista könskorrigerande operationen, på grund utan olika orsaker, ja hon eller han får inte fortsätta med något av det. Ingen hormonbehandling, inget. Idag så är det en del transsexuella som inte vill genomgå hela, eller kan inte. Dessa existerar officiellt alltså inte, dom ignoreras.

Igen så visar KD att deras "verklighetens folk" gäller inte olika grupper såsom transpersoner. Vi finns inte i deras ögon. Och finns vi inte så behöver dom inte bry sig utan kan vifta bort oss som dom nu gör. Och vad gör resten av regeringen? Nej dom vill visst inte stöta sig med KD i detta. Några få kritiska röster hörs även inom regeringen men deras kritik försvinner fort i och med att få bryr sig om denna fråga.

Så "tack" KD, "tack" för att ni gör det så mycket svårare för mig som transperson... Thank so effing much! Och "tack" för att ni låtsas om som att jag inte finns!

Läs också hos Zettermark som har skrivit bra om detta!

18 kommentarer:

  1. Anonym:

    Jag tänker inte publicera din kommentar då du uppenbarligen inte är kapabel till annat än att komma hit och gnälla på det jag skriver, och fullständigt struntar i vad detta inlägg handlar om.

    Don't like my blog? Then don't read it.

    SvaraRadera
  2. I read your blog because I like to listen to all views.
    Men jag förstår att det är skitjobbigt att få mothugg för dina
    inskränkta och rent ut sagt stendumma åsikter.
    Peace out!

    SvaraRadera
  3. Jag publicerar Anonym's kommentar för att visa typexempel på dom personliga påhopp och tjafs sådana som anonym kommer med. Samt hur någon säger emot sig själv...

    SvaraRadera
  4. För mig så är du enormt inskränkt, det år bara DINA problem och DIN åsikt som gäller.
    Att 99% av alla människor mår bäst av
    status ou skiter du i.
    "Typexempel på personliga påhopp",
    jag kommenterar din blogg, dina åsikter, inte din person.

    SvaraRadera
  5. Ja, någon som inte delar dina åsikter måste såklart vara "inskränkt"... Sen är det uppenbart att du inte läser något på denna blogg om du utgår ifrån att jag bara talar om mina problem. Och min åsikt? Ja det är min blogg.

    Och du är bara ett i raden av anonyma med sandlådementalitet. med andra ord, du är bara ett troll som inte har något att göra än att gnälla på en feministisk blogg.

    SvaraRadera
  6. Jag har följt den feministiska debatten i mer än tio år.
    På sista tiden har jag sett kommentarer från dig på många ställen.
    Kommentarerna är ofta osammanhängande, motsägelsefulla och
    rent ut sagt korkade.
    Men det är väl bra att internet har gett även de mest obegåvade en kanal
    att "uttrycka sig".
    Som sagt, jag läser och begrundar alla slags åsikter. och du verkar vara en av de mest absurda skribenterna. (För att vara snäll)

    SvaraRadera
  7. Anonym:

    Dina förolämpningar och din sandlådementalitet tillför inget här, därför kommer jag inte publicera flera av dina kommentarer. Är du inte kapabel till att skriva konstruktivt så stick och tjafsa någon annanstans ditt troll.

    SvaraRadera
  8. Anonym:

    Som sagt, jag kommer inte publicera fler av dina kommentarer om du enbart är kapabel till att slänga fram förolämpningar, som "retard", och ligga på en sandlådenivå hela tiden.

    Sen är det konstigt att du talar om "skulle gärna ha en genuin debatt, men med det förutsättningar du ger är det omöjligt" när det första du gjorde var att avfärda det jag skriver med: "det mesta du skriver är dravel".

    Dina inlägg talar för sig självt. Det är du som ligger på en sandlådenivå och som bara skriver här för att tjafsa. Det är inget annat än trollbeteende.

    Och nej, kom inte tillbaka överhuvudtaget då jag inte har något intresse av att diskutera med någon som är så aggressiv och som bara kan slänga fram förolämpningar och håna allt jag skriver.

    SvaraRadera
  9. Tyvärr blir man agressiv till slut, något som faktiskt är tvärt emot min natur.

    Men när man ser diverse "resonemang" och "tänkande" som utesluter all logik, från tvärsäkra tyckare som har allt för stort inflytande på hur samhället allokerar sina resurser, och ser att det inte finns minsta stringens eller konsekvens i "tänkandet" så blir man lite pissed off till slut.

    Lösningen är väl att lobotemera sig, så vi hamnar på samma nivå. (Ja, jag tycker du verkar otroligt dum. Försök förstå sammanhang mm., även om det är jobbigt).
    Jag är ett troll på din blogg, du och dina gelikar trollar överallt,
    på Ab komentarer, Feminetik, PS blogg, ja överallt.

    Alltid utan att ha minsta fakta i ryggen, alltid bara tyckande och anekdoter.

    Jag är ledsen att livet är så svårt för dig, men ta inte ut det på resten av mänskligheten.
    Fr.a. inte på "vita, heterosexuella medelålders män", vi kan faktiskt inte rå för dina hjärnspöken och missförstånd.

    SvaraRadera
  10. Anonym:

    Och dina fortsätta kommentarer med nedlåtande snack som: "ja, jag tycker du verkar otroligt dum. Försök förstå sammanhang mm. , även om det är jobbigt" tillför inget annat än att bara visa på precis det jag skriver.

    Sen är det inte feminister som trollar på Aftonbladet och andra mediatidningar kommentarfält och på andra ställen på nätet, det är anti-feminister och andra som spammar kommentarfälten, ungefär på det sätt som du nu gör. Det har skrivits flertalet artiklar och blogginlägg om det under dom senare åren.

    Vidare verkar du inte förstå vad att "trolla" betyder, feminister som skriver på feminetik trollar inte. Ta och läs om vad feminetik är för något.

    SvaraRadera
  11. Och förövrigt, vad har dina kommentarer med detta inlägg att göra? Vill du bara tjafsa så finns det massiv med forum och kommentarfält som du kan göra det på.

    SvaraRadera
  12. Anonym:

    Din personliga analys och förnekande av studier och fakta intresserar mig inte. Stick tillbaka du till Pär Ströms blogg och spamma där istället bland dina gelikar.

    SvaraRadera
  13. Förstår, att förneka är lätt.

    Nån gång i framtiden så kanske du också uppnår insikt och förståelse.
    (Det du skriver får mig att tro att du är under 20).

    Men bara för skojs skull, ge mig tre exempel på förtryck av kvinnor, i Sverige, i dag.

    Sen lovar jag att sluta "trolla".

    SvaraRadera
  14. Jaja, fortsätt du med ditt sandlådabeteende.

    Vill du veta något så är det bara att läsa inlägg på min blogg och massor med andra feministiska bloggar, läsa studier osv. Men jag vet att du bryr dig inte om det, eftersom jag stöter på ditt beteende väldigt ofta. Intresset ligger enbart i att få gnälla och trolla.

    SvaraRadera
  15. Det är ironiskt att KD kallar sig för "ett mänskligt parti" för i den här frågan liksom i en del andra ser man inte en skymt av det alls.

    SvaraRadera
  16. Vah? Hur blåst kan en person vara egentligen? *syftar på anonym och dennes kommentarer*

    Hur som helst, KD's beteende är ungefär lika dumt...Hoppas de inte kommer på samma tankar här i mitt land :S

    All styrka till dig och alla andra som drabbas! Kram!

    SvaraRadera
  17. Suck. Det verkar det nya modet bland anti-feministiska män att köra med "Du är osammanhängande, har inte skrivit en avhandling i blogginlägget och du borde hålla käften!" Dessvärre stannar deras egen förmåga att tänka och uttrycka sig på den nivån. De klarar uppenbarligen inte själva att ens försöka tänka ut ett resonemang.

    Givande, verkligen.

    SvaraRadera
  18. Ja, dom stannar på den nivån hela tiden för att sedan beklaga sig över att vi feminister ska "hålla högre nivå"... Som den anonyma som gnällde på allt jag skrev för att sedan själv lägga sig på en sandlådenivå... Löjligt är vad det är.

    Deras syfte är tydligt bara ett sätt att försöka tysta oss.

    SvaraRadera

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.