fredag 9 september 2011

50-talet vill ha tillbaka honom...

Ja 50-talet vill ha tillbaka "Robinson" -Vicky. Detta tyckte han om att en kvinna ledde ett lag:
– Jag vet att tjejer har lite svårare att styra grupper. Med en kille i spetsen kommer vårt lag gå betydligt längre, säger Vicky i programmet
Misogyni alltså, kvinnor kan inte leda lika bra som män enligt hans fördomsfulla kvinnosyn. Lägga detta till sådan misogyn skit som anti-feminister och andra brukar säga till feminister "inte" finns och inte skulle tillåtas i mainstream-TV... Jag är glad att jag inte följer mainstream TV-serier eller realityshows. Urk.

Denicé Lundevall som leder grupper lade till:

Vi förlorade ju tävlingen när killarna kom in i laget, om jag ska vara krass
Vicky gillar väl inte hur det går och försöker lägga skulden på att lagets leds av en kvinna...

6 kommentarer:

  1. Men att TV4 tvingade endast männen, men inte kvinnorna, i Robinson att springa nakna. Det var inga problem eller? Inte en arg feminist så långt ögat kunde nå. Men när någon enskild deltagare uttrycker sig "konservativt" om kvinnor, då är det helt plötsligt sexism. Feminism som kamp för båda könens lika värde? Jo, pyttsan.

    SvaraRadera
  2. Har du inget att komma med som är relevant till mitt inlägg? Nej okej.

    Oj, men då kan jag vända det, vad var alla dom där anti-feministerna som påstår sig kämpa för "riktig" jämställdhet när det var en artikel om "mansrum" på IKEA i Australien? Knäpptyst.

    SvaraRadera
  3. Kan konstatera att första gången du nämner Robinson så handlar det om någon som sagt något könskonservativt om kvinnor. Den mest uppmärksammade händelsen i årets Robinson (endast män tvingades vara nakna) har du däremot förbigått med tystnad. Tycker det är signifikant för hur feminister värderar och uppmärksammar saker i media.

    SvaraRadera
  4. Och?

    För det första, Jag är inte alla feminister. För det andra skrev jag om IKEA och för det tredje så istället för att kritisera vad jag skriver om så skaffa dig en egen blogg och skriv om det du tycket inte uppmärksammas tillräckligt.

    SvaraRadera
  5. Men herregud varför har du en kommentarsbox om du inte vill att folka ska kunna uttrycka sina åsikter. Har feminisim lärt dig att ha sista ordet också?

    Stackars kvinna!

    SvaraRadera
  6. Problem med läsförståelsen?

    Det handlade om att jag inte uppmärksammade nakna män och Robinson, den som tycker det behöver göras kan göra en egen blogg och uppmärksamma det själva. Detta är inte din eller någon annans blogg, jag bestämmer vad som ska skrivas här.

    SvaraRadera

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.