söndag 11 september 2011

Jag förstår inte hur dom tänker

Detta är en del av SVT. SVT's PSL har gjort flera artiklar/intervjuer om Tyler The Creator. Den som vet någon om honom vet att mycket av hans musik består av extremt kvinnohat, HBTQ-fobi, glorifierade och hyllande av våldtäkt, misshandel och mord av kvinnor och gravida kvinnor. Så hur kan dom ha något sådant på denna sida när en tänker på vilka som är bakom? Har inte dom någon slags grundläggande värdering att inte hylla och hjälpa till att sprida sådant här misogyni och HBTQ-fobi? Eller är kvinnor och HBTQ-personer inte värde något någon som helst förståelse och respekt i ögonen på dom som är bakom denna sida?

Här i denna artikel beklagar sig artikelförfattaren över att folk "förfasar" sig över kvinnohataren Tyler:

Andra förfasar sig över sånger om våldtäkt, mord, svarta nazister, satan och knarkförsäljning till små barn. Och alla skräckvideor.
Ja stackars musikkritiker som får sin kvinnohatande och HBTQ-fobiska idol kritiserad...

Låt mig gissa: det handlar om yttrandefrihet och vi censurerar inte! SVT bestämmer väl vad dom ska visas och inte visas? Dom har väl regler om sådant här gällande kvinnohat och HBTQ-fobi? När vi sedan tänker vilka dom faktiskt är så undrar jag hur dom resonerar när dom uppenbarligen inte ser något problem att båda hylla denna artist och sprida hans kvinnohat och HBTQ-fobi. Uppenbarligen spelar det absolut ingen roll för dom hur mycket hat mot kvinnor och HBTQ-personer som en artist sprider, det verkar vara okej vilket som.

Här är ett gäng med länkar för den som vill veta mer: Tegan and Sara. Tiger Beatdown. Artikel som tar upp hur anti-domestic violence grupper i USA protesterade mot Tyler på hans konserter. Jezebel tar upp hans misogyni. GLAAD skriver också om honom.

Red: Jag skrev ju själv tidigare om hur samma artist fick pris av MTV. Och efter att jag sökte på Google efter NÅGON musikkritiker som INTE hyllar kvinnohataren och HBTQ-foben så hittade jag en i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.