fredag 9 september 2011

"Manskanalen" blir visst verklighet ändå.

Enligt Ulf Brunnberg. Ni kanke kommer ihåg en tidigare artikeln där Ulf Brunnberg uttalade sig fördomsfullt om kvinnor. I hans värld är det könskonservativa ideal som gäller och alla vi feminister sprider visst bara feminism på Tv-kanalerna. Kan du visa detta då Brunnberg? Det är mest könsnormer och heteronormen som gäller på TV blandat med en hel del misogyni och HBTQ-fobi. Ingen feminism så långt ögat kan nå.

Sen finns det redan "manskanaler" enligt Brunnbergs könskonservativa definition. Som alla sport- och vetenskapkanaler. Sen har du allt det som han efterfrågar i alla stora kanaler också. Nej Brunnbergs problem är att han vill det enbart ska vara program som han och hans konservativa anti-feminister vänner föredrar, där vill dom inte ha något som har nått med kvinnor och jämställdhet att göra, dom vill återgå till 50-talet alltså. Och kvinnor i hans värld kan såklart inte gilla sport eller vetenskap, bara stickning, inredning och kläder...

Vem var det som att det inte finns en återgång till 50-talet som blir allt mer tydligt i samhället, backlashen mot feminism är bara ett påhitt? Förklara då sådant här. För detta är inget undantag.

12 kommentarer:

  1. Ja eller hur.
    1. Det han vänder sig emot är inte feminism på tv, det är femininitet aka typisk normativ kvinnlighet.
    2. Är det så att han helt enkelt inte vill se kvinnor på tv för de stör honom? Det verkar mer och mer som att det är kvinnor i skärmen som han omtalar som "feminism".
    3. Jäkla sätt alltså.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tänker samma sak. Han verkar inte vilja se kvinnor alls, och vill han det så handlar det väl om kvinnor som inte säger något och bara finns där som objekt för att titta på. Typiskt misogyn syn.

    SvaraRadera
  3. Feminsim är till stor del feminitet ala den könskonservativa modellen. Väldigt få feminister avviker från konsrollsmallen. Vilka arbeten har de? Jo, de är överrepresenterade inom humaniora och samhällsvetenskap, typiska kvinnliga områden. Vilken syn har de på könen: "Kvinnor är ömtåliga offer och män hänsnynslösa förövare". Har de välbetalda toppjobb? Nej, väldigt sällan, det är mindre könsrollskonservativa kvinnor som är intresserrade av dessa jobb. Helt otroligt att man kan bli så provocerad av att män vill en kanal för sig själva, utan er klåfingriga påverkan.

    SvaraRadera
  4. Ytterligare en anti-feminist som inte vet något om feminism. Och sluta beklaga dig så mycket och läs det jag skriver.

    SvaraRadera
  5. Du behöver inte titta på kanalen..
    Så enkelt är det. :-D

    SvaraRadera
  6. Sluta spamma kommentarer, jag är inte intresserad av att ha dina misogyna kommentarer i min blogg. Så stick tillbaka till dina anti-feminist vänner och sluta läs min blogg om du inte gillar vad som står här.

    SvaraRadera
  7. Dina egna misandriska då...
    ;-)

    SvaraRadera
  8. Ska du påstå något sådant så se till att det har någon relevans för vad jag faktiskt skrivet eller lägg ner.

    Och nej jag kommer fotfarande inte publicera din misogyna kommentar om "lösaktig och slampig kvinna" som du flera gånger har skrivit här.

    SvaraRadera
  9. Varför inte en tjej-/kvinnokanal med typiska "tjejiga" ämnen som mode, matlagning, relationer mm.
    :-D

    Samt givetvis evighetsrepriser av "Sex and the City" ...

    Jag skulle inte själv titta på den men jag skulle inte ha något emot den. Inte heller skulle jag skriva andra på näsan som skulle tyckat om att titta på den!

    SvaraRadera
  10. Jag ser inte att en måste köna kanaler överhuvudtaget. Det finns kvinnor och män som har andra intressen som inte följer den exakta linjen för vad en kvinna och man förväntas intressera sig av.

    SvaraRadera
  11. Naturligtvis finns det kvinnor som är intresserade av "manliga göror" liksom det finns män intresserade av "kvinnliga göror" men det finns därför inte någon anledning att fördöma dem som för egna eller andra finansiärers pengar vill starta en TV-kanal för män (eller en TV-kanal för kvinnor)

    Vill man förbjuda och styra inom detta så tycker jag att man är en totalitär demagog enbart intresserad av makt!

    SvaraRadera
  12. Du kanske ska ta och läsa vad det är jag skriver?

    Det går åt båda riktningar, jag och andra kan kritisera Brunnbergs sexistiska syn på kvinnor och män om vi vill. Sen får ni andra gilla den konservativa synen på kvinnor och män om ni vill.

    SvaraRadera

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.