måndag 26 september 2011

Mer om den vidriga skiten på Facebook

[Trigger warning]

Jag undrar när Facebook ska reagera mot den misogyna och våldtäkts-förespråkande skiten på diverse sidor och grupper där dess medlemmar ser allt som ett enda stort "skämt". Det är inte ett dugg jävla kul att "skämta" om att en kille som våldtar sin flickvän när hon sover, eller att "skämta" om att misshandla "slampor" och säga att dom gillar det, eller "skämta" om att slå gravida kvinnor eller att våldta och mörda sina vänner. Hur i hela helvette tycker dessa personer som gå mer med i sådana här grupper att detta är roligt?

What the hell is wrong with you!?

Skärpning och fatta att dessa vidriga "skämt" bara görs på bekostnad av personer som blivit misshandlade och våldtagna, dom bara än mer spär på att våldtäkt inte är något som ska tas på så mycket allvar utan kan skämtas bort.

Skrev tidigare om detta.

4 kommentarer:

  1. Snälla Fumikofem, kan du inte sluta slänga in engelska uttryck här och där i dina inlägg? Bara ett råd i all välvilja om du vill bli tagen på allvar, det ger nämligen ett väldigt obildat intryck.

    SvaraRadera
  2. Anonym:

    Om det stör dig så mycket så sluta läs min blogg.

    SvaraRadera
  3. http://genusnytt.wordpress.com/2011/09/27/aftonbladet-sprider-ny-feministisk-myt-idag/

    SvaraRadera
  4. Elin:

    Ser att Pär Ström fortsätter på sin "myter". Tråkigt för honom då att inget dessa "myter" som han snackar om är myter.

    SvaraRadera

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.