lördag 17 september 2011

Något annat jag är trött på

Är killar som ser sig som så progressiva, så medvetna om misogyni och själva drar eller gillar korkade misogyna skämt som involverar orden "bitch" och "hora" (killar som säger att dom inte aaalls gillar misogyna "skämt") samtidigt som dom kritiserar andra killar för att kalla kvinnor för dessa misogyna skällsord. Kan ni försöka förstå att ni faktiskt också är en del av problemet?

Än mer uppenbart att dom inte fattar hur dom själva bidrar till problemet är när samma killar kallar sig feminister. Snacka om att inte ta till sig av feminism...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.