måndag 31 oktober 2011

Halloween sminkning/dräkter som driver med misshandlade kvinnor

[Klicka inte om ni vill slippa se en bild på en kvinna som tycker det är "kul" att sminka sig så hon ser ut misshandlad ut av sin partner]
Tycker visst skaparna bakom dessa dräkter, som Ms Magazine tar upp, är roliga. Tänkte dom alls när dom gjorde dessa korkade dräkter eller sminkade sig så att det skulle se ut som att dom blivit misshandlade av partner?

Ja för det är ju verkligen "hilarious" att skämta om att Rihanna blev misshandlad, och att vara någons misshandlade "fotbollsfru" och så vidare misogyna osmakliga puckade skämt blä...
Jag tänker att dom som tycker detta är roligt skulle gapskratta om dom kände någon som blivit misshandlad av en partner då eller? Nej precis. Då är det inte lika roligt längre...

En misshandlad kvinna är inget jävla skämt, det är något vi alla behöver ta på mer allvar, inte mindre. "Humorn" här gör inget annat än skada och driver på offrens bekostnad. Det är humor som inte är värt namnet. Folk som tycker detta är kul är dom som inte har någon humor utan är som troll på nätet som älskar att vara misogyna, rasistiska och HBTQ-fobiska rövhattar bara för att såra andra.

Vidrigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.