torsdag 6 oktober 2011

Mera om Kadhammar för dom som inte verkar förstå

Att det Peter Kadhammar skrev var misogynt. Han uttalade sig om kvinnor generellt i en nedlåtande ton, titeln "omöjligt att försvara sig mot fruntimmer" och "När ska vi slippa alla dessa fruntimmer som förgiftar debatten?" i artikeln handlar om kvinnor just för att dom är kvinnor. Och valde att fokusera på exempelvis Annie Lööf just för att hon var kvinna. På detta sätt ger han dom "kvinno-kvinnor" han beklagar sig om rätt, eftersom han visar på den inställning mot kvinnor som dom kritiserar honom för.

6 kommentarer:

  1. Nej, han kritiserar inte Lööf för att hon är kvinna. Och han vänder sig inte mot kvinnor, utan mot extrema, fundamentalistiska radikalfeminister, kvinnor som män.

    SvaraRadera
  2. Jo det gör han. Eller låtsas du inte om det jag citerade?

    SvaraRadera
  3. Du kan inte läsa. Jag har läst artikeln. och innstämmer inte i din tolkning. Och jag har bättre läsförståelse än dig, det har jag papper på!

    SvaraRadera
  4. Har du problem med läsförståelsen? det står på svar och vitt precis det jag citerade. Sluta spela dum om du vill kommentera här något mer.

    SvaraRadera
  5. Fast anonym har rätt, Kadhammar fokuserade faktiskt inte på Lööf för att hon var kvinna, utan för att hon är ung.

    Dock har anonym inte rätt i att Kadhammar vänder sig mot kvinnor och män som är radikalfeminister, speciellt som en liberal centerpartist inte alls kan räknas bland radikalfeministerna, utan i så fall ska placeras under kategorin liberalfeminister, och det är verkligen en annan sak.

    Radikalfeminist är INTE samma sak som extremfeminist.

    SvaraRadera
  6. Det jag menade var att i hans andra artikel så låg fokus på att hon var kvinna, tillsammans med att han uttalande sig sexistiskt om kvinnor generellt.

    Ja han använde "kvinno-kvinna" som skällsord, om radikalfeminister, vilket är en grupp som väldigt många gillar att kasta skit på.

    SvaraRadera

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.