tisdag 11 oktober 2011

"Ni gör inget! Ni bara hatar män!"

Brukar det låta från diverse anti-femimister då dom sitter på sina bloggar 24/7 eller på olika kommentarsfält och beklagar sig över feminister. Men gör dessa själva något konstruktivt åt allt dom anser drabba män, annat än att beklaga sig över vad feminister gör eller inte gör? Nej. Feminism är inte en hjälp-allt-och-alla. För dom flesta av oss handlar det om att fokusera på att bekämpa kvinnoförtrycket och att synliggöra kvinnors liv och erfarenheter.

När något görs som killfrågor och machofabriken för att hjälpa mot könsnorner och förväntningar på killar så vad blir reaktionerna från anti-feminister, "jämställdister" och mansrättsaktivister? Skitkastande mot dessa initiativ. Väldigt konstruktivt...

När är det dags för anti-feminister att lämna sandlådan och själva göra något åt problemen själva istället för att bara beklaga er över feminister hela tiden? *trött*

3 kommentarer:

  1. Då frågor vi oss alla vad fumiko gör för feminismen? Vad gör du egentligen som inte antifeminister gör? Du gnäller mer och högre än alla andra, du har en väldigt unken manssyn. Antifeminister har ingen unken kvinnosyn, du är alltså värre. Att påst att machofabriken skulle vara något bra och hjälpsamt för män är en unken och väldigt dåligt manssyn i sig. Du vet inte det eftersom du har din egna tolkning på vad det är, du har INTE tagit del av vad män tycker om det. Du har läst lite på vad dina feministiska polare tycker om det, vilket är problemet i sig. Intelligens kallas det.

    SvaraRadera
  2. Istället för att gnälla om vad jag skriver så ta och visa den där "unkna manssynen" som jag skulle ha.

    Nej visst, anti-feminister har ingen dålig kvinnosyn, förutom då hela tiden...

    Usch ja, machofabriken är säkerligen något som dom flesta feminister inte gillar då det ifrågasätter machonormen och könsnormer för killar och förvänintar killar få... Eller inte. Nej, anti-feminister gillar inte detta, men det spelar ingen roll då det inte är dom som initiativet riktar sig till.

    Men istället för att gnälla hela dagarna så gör något för killar själv.

    SvaraRadera
  3. @ anonym: Kan du inte berätta var den unkna manssynen finns? Jag håller knappast med i allt Fumiko skriver om, men bara för den sakens skull anser jag inte att det finns en unken manssyn här. Eller måste hon ta upp alla problem som drabbar män och i vartenda inlägg tillägga: "OBS: jag vet att män också mår dåligt/har problem/utsätts för misogyni" för att inte anses vara manshatare..?

    Sedan går det ju inte att ta din kritik på allvar när den dessutom innefattar ett påhopp på Fumikos intelligens. Lär dig att diskutera och kritisera konstruktivt istället (nej, det här handlar inte om att du buhu inte får tycka som du vill; det handlar om HUR du uttrycker det du tycker) och kom sedan tillbaka. Gärna med något annat än anonymitet också.

    Om du sedan tycker att mäns problem tas upp för lite i samhället: starta en egen blogg om det! Alla har vi vår fokus och det är som jag ser det bättre att fokusera helhjärtat på en sak än halvhjärtat på flera.

    SvaraRadera

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.