fredag 7 oktober 2011

Nobels fredspris gick till

Dom som fick fredspriset är:
Liberias president Ellen Johnson Sirleaf, den liberianska medborgarrättskämpen Leymah Gbowee och jemeniten Tawakkul Karman. Tre kvinnor, med fokus på kvinnors fredsarbete i Afrika och arabvärlden.
Nu såg jag också att en annan viss anti-feminist kommenterade detta, gissa? Ja, Pär Ström... Han försvarar varför han väljer att ifrågasätta:
Jag påstår inte att dessa tre personer inte skulle vara värdiga priset. Jag är inte tillräckligt insatt för att bedöma om de var de ”rätta pristagarna” eller inte. Men nog kan man konstatera att det ligger väldigt mycket i tiden att tre kvinnor delar priset, som dessutom delas ut för arbete med kvinnofrågor. Jag är inte det minsta förvånad.
Som vanligt alltså så är det för att dom är kvinnor som det verka sticka i ögonen på Pär Ström. Han kan inte se dom som personer uppenbarligen, för om han gjort det så skulle han inte ens gjort sitt inlägg till att börja med och kritiserat. Det är konstigt, för på samma gång som han skriver om att dom gavs fredspriser just för att dom är kvinnor så är det deras kön som han själv fokuserar på. Och gör precis det som han anklagar andra för. Sen borde han sätta sig in i vad dessa 3 personer har gjort innan han mer eller mindre avfärdar dom för att dom är kvinnor.

8 kommentarer:

  1. Jaa, vad kan man vänta sig av Per Ström? Har inte läst det där inlägget än, men det förvånar min inte det minsta att han börjar klaga över något sådant. Förstår inte vad för fel han hittar i att arbeta för kvinnors rättigheter i länder där kvinnor är kraftigt diskriminerade...

    SvaraRadera
  2. Blev inte förvånad av det dock, för som du säger så är det typiskt honom. J tycker ju att han någon gång kunde tänka ett steg längre, men icke.

    SvaraRadera
  3. Och Fumikofem är rätt person att prata om att tänka ett steg längre? En pantad, outbildad person utan någon som helst intelligens eller argumentationsfömrmånga. Och nej, detta är inte näthat mot kvinnor, för du är man!

    SvaraRadera
  4. Alltså, alla dessa anonyma elaka kommentarer på den här bloggen. Varför orkar man ens följa en blogg endast för att komma in och vara otrevlig? Snacka om slöseri med både sin egen och andras tid. Vad 17 får man ut av det?
    Om man har andra åsikter än det som står i bloggen, skriv en kommentar om det och försök få igång en diskussion. Fine. Men att bara komma och spy galla? Så totalt onödigt.

    SvaraRadera
  5. En person som är så öppet sexistisk, hatfylld och enkelspårig som Fumikofem väcker helt naturligt mycket känslor. Det här handlar inte om en oskyldig stackare som mobbas, utan en person som har för vana att kasta skit omkring sig, samt mobba ut och starta mobbningskampanjer mot andra människor var han än dyker upp. Samt förnekar hälften av Sveriges befolkning några som helst rättigheter och människovärde.

    SvaraRadera
  6. Har du problem med läsförståelsen, anonym? Jag skrev "käften Och stick". Inte att du var välkommen att fortsätta visa vilket jävla pucko du är som inte ens kan skilja mellan hon och han. Så ta ditt försök till tolkningsföreträde och dina gnälliga påståenden och skit på dig.

    Have a nice day, asshat!

    SvaraRadera
  7. Jag såg just Dokument Utifrån som handlade om deras kamp i Liberia. Tycker att Pär borde gjort något liknande innan han publicerade sina åsikter om saken

    SvaraRadera

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.