torsdag 17 november 2011

Äh fan det där kommer aldrig hända i Sverige!

Kommer ni ihåg Australienska IKEA's könsnormativa och sexistiska "Mansland"? Något jag fick höra från flertalet personer var att något sådant inte skulle hända i Sverige för vi är så medvetna om könsnormer och jämställda. Men nu händer det i all fall. Frestad at säga "I told you so!", Men jag låter bli...

Så vad var det där med att ingen backlash råder? Jag förväntar mig att i denna takt kommer vi vara tillbaka på 1950-talet inom en 20 år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.