onsdag 2 november 2011

ÅHNEJHJÄLP! En kvinna som inte rakar benen och armhålorna!

Är vad visst flera av reaktioner blev nu bakom denna månads kampanj No Shave November. Det är visst både "osexigt" och världens undergång för dom tjejer och killar som reagerar negativt. Vad fan är det så jävla upprörande för er att kvinnor inte rakar sig? Och vad fan har ni med det att göra? Och varför är det flera killar som reagerar som själva inte rakar ben och skägg eller under armar? Vad dessa tycker personligen är "sexigt" eller "osexigt" är irrelevant, dom har inget tolkningsföreträde och kan behålla sin dömande syn för sig själva.

En kille undrade också vad som är det feministiska i detta.. Jössen, ja om inte att utmana rådande könsnormer, utseendeideal och dess förväntningar inte har nått med feminism att göra så fattar jag inte vad en tror att feminism är till att börja med. Hint: Det är inte att kvinnor ska följa könsnormer och utseendeideal för att andra tjejer och killar vill skämma och döma dom för att dom inte gör det!

Och hur fan kan en se det som att Lady Dahamer vill döma dom kvinnor som vill raka sig genom att hon uppmanar andra kvinnor att följa denna kampanj? Det säger mer om den som tycker så, att något måste gnaga på deras samvete...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.