onsdag 16 november 2011

Att få känna sig åtrådd

Jag har aldrig känt mig åtrådd, förut, har alltid varit övertygad om att ingen kan åtrå mig. Överhuvudtaget. Någonsin.

Fast på sistone har saker hänt. Jag har lagt upp bilder på mig själv, jag har varit i kontakt med andra feminister, och nyligen någon som fått mig att känna mig åtrådd då hon faktiskt ville ha mig, ta mig. Tyvärr så bor hon så långt bort. Men det kändes så bra att för första gången känna att fan, någon finner mig sexig och snygg. Och vill knulla mig.

Jag har fört sagt till mig själv att det är inte viktigt för mig att känna såhär, jag bara låter mig kontrolleras av samhällets normer. Jag kan vara ensam och behöver inte någons lust för mig. Men fan, det var aldrig sant. innerst inne längtade jag så mycket efter det så det gjorde fysiskt ont. Är så jävla glad att detta nu har hänt!


4 kommentarer:

  1. Jag tror inte att en längtan efter att åtrås & att åtrå är normgrundat, men att det kan ta sig normativa uttryck (som att raka sig, sminka sig, skaffa synliga muskler vad gäller män osv).. men då fortplantning är viktigt för mänskligheten är dess ingredienser till olika grad viktiga för olika människor. För somliga skriker livmodern extra högt, andra behöver känna att man kan attrahera för parning, sedan har vi kärleksingrediensen också.. det är mkt, inte konstigt att en kan känna det behovet.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är normativt att påstå att det är naturligt för alla människor att fortplanta sig- Långt ifrån alla har det behovet. Runt 15 % av befolkningen skaffar aldrig barn för att de inte vill ha några. Jag är en av dem. Jag har aldrig någonsin dragits till barn eller längtat efter att bli morsa. Jag har flera skäl till det än ovan. Jag tycker inte om höga ljud, har ett stor behov av att vara ifred och jag tycker inte om att ha personer tätt inpå mig allt för länge eller för ofta. Min största skräck i livet är att bli gravid och vara tvungen att dela min kropp med ett foster även om det bara skulle vara ett par veckor. Att bli gravid skulle dessutom ändra mina kroppsformer till mer "kvinnliga" och det vill jag inte då jag är androgyn.

    SvaraRadera
  3. Men det är klart vi vill känna oss åtrådda. Om inte annat så för närhetens skull, uppskattningens skull, bekräftelsens skull. Att någon vill vara en nära - vad mer kan man önska egentligen?

    SvaraRadera
  4. Marielle:

    Jag ser nog att åtrås och att åtrå är något mer grundläggande. Sen tar det sig många olika uttryck precis som du tar upp. Jag gör flera saker för att någon annan ska åtrå mig. Och när nu det hände så kändes det väldigt bra. Sen önskar jag att jag kunde få träffa någon irl. Men en dag kanske.

    SvaraRadera

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.