onsdag 9 november 2011

Det är som att gå på teater.

När jag går på stan ibland så får jag en känsla av att det är som att gå på teater, speciellt på sommaren. För på sommaren så klär sig personer allt mer könsnormativt.

Men det är inte bara hur folk klär sig, det är hur dom går, sitter, står, för sig generellt  när dom pratar och äter, ja allt möjligt. Så ser jag då mönster kopplat till kön, hur så många på ett nästan tvingat sätt uppträder efter ett kön, kvinna eller man. Nu är det då inte så tvingat som det är inlärt från tidig ålder. Men ändå, det känns så, konstigt för mig. Ibland tycker jag det mest känns jobbigt, varför jag ibland håller mig mest inne. Omvärlden där ute är så könskonservativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.