måndag 7 november 2011

Hello Kitty


Ni känner väl till Hello Kitty? Dum fråga kanske med tanke på att Hello Kitty finns idag på så många olika produkter. Från leksaker och barnkläder till kläder för vuxna och väskor, smink, sexleksaker, vitvaror, dataprylar, mobiler och kameror, piercing, vin, champagne, öl. Ja, jag har sett dom 3 sistnämnda, och Hello Kitty sexleksaker som var en vibrator samt en buttplugg och BDSM saker med Hello Kitty på... Yay...

Alltså, jag älskar Hello Kitty, men det finns något som heter att överdriva! Okej? Sen finns det saker som stör mig, det så otroligt könsnormativa med Hello Kitty. Och varför har hon ingen mun!? Vänta... Flickor ska inte säga något utan sitta och se fina ut... Blaj.

Några bilder:

Vibrator...


 Fast denna laptop skulle jag vilja ha, snygg!



 Ähum, Hello Kitty vin. Jag kan dricka ett glas rödvin ibland så, visst. Men alltså...


 Denna var bara för söt.

WANT!

2 kommentarer:

  1. Gud vad inte sexigt det skulle kännas att onanera med en vibrator som har ett huvud av Hello Kitty på. Undrar just hur de tänkte där? Men tja, det måste väl finnas folk som köper samt kanske även efterfrågat dem med tanke på hur stor hysteri det är kring Hello Kitty.

    Jag tycker ju att Hello Kitty är jättesött och jag gillar faktiskt det där "tjejtjejiga" som finns över det hela, men jag tycker att det börjar kännas lite överdrivet. Det är Hello Kitty på precis allt nuförtiden och även fast jag gillar Hello Kitty, passar det inte på allt.

    Att det fått en sådan boom de senaste åren är å ena sidan positivt eftersom jag lättare kan hitta sådant jag gillar, men negativt eftersom jag känner en sorts irritation över hur överdrivet det är och hur MALPLACERAT och FULT det känns på vissa grejer. Sen har jag aldrig strävat efter att vara åh så unik, men det är ändå lite roligare att vara relativt ensam om sin HK-"fetisch" (vilket jag var i tonåren) än att bara vara en av miljontals tjejer som säger: "ihh, hello kitty!" när jag ser något med kattfan på.

    För övrigt, har inte tänkt på det förrän NU att Hello Kitty saknar mun. Fattar inte hur jag kunnat undgå det, men nu när du säger det så ja, hon har ju ingen mun. Vad knasigt! Och det är inte konstigt om man gör associationen "ingen mun - tjejer ska ju vara tysta och snälla" med tanke på att den uppfattningen finns bland vissa, att tjejer bara ska vara tysta. Och i Japan ser ju könsrollerna lite annorlunda ut än här.

    SvaraRadera
  2. Candy:

    Nej det skulle inte känna så sexigt med en Hello Kitty vibrator, jag skulle inte skaffa mig en i alla fall.

    Jag tycker samma sak, Hello Kitty är så super söt. Och jag får fortfarande det där "ihh, hello kitty!" när jag ser Hello Kitty saker i affärer ;)
    Men inte lika mycket som förr, för precis som du säger så finns det överallt. Lite väl överdrivet.

    SvaraRadera

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.