fredag 4 november 2011

Pressen att ha den där sexiga snygga och kurviga kroppen

Är något jag känner, så förbaskat ofta. Det spelar ingen roll att jag då och då faktiskt kan känna "wow, jag är rätt så hot ändå" så en minut senare står jag och tänker på kroppen jag kunde ha istället. Om jag hade fötts med rätt kropp... Okej det kanske låter som en ursäkt, för hur många kvinnor känner inte att deras kroppar duger eller någon del som är fel och en känner sig tjock och ful? Det är få som inte gör det. Men jag kan inte låta bli att känna såhär, varje eviga dag, året runt. Jämt!

Jag önskar att min rumpa var större, mina höfter var bredare, att mina bröst var större, att jag hade mindre axlar, smalare midja, annan ansiktsform... Denna önskan känner jag jämt. Det är extremt sällan att jag inte känner den.

Och sen kameror alltså, jag tar på mig kläder jag gillar och känner mig snygg i och så tar jag en bild och tänker: nej men vad fan... skitkameror! Och speglar! Och fan all helvettes press och hets att se sexig och snygg ut! Fuck all that shit!

Men så återvänder jag till min önskan om hur jag borde se ut, hur arg jag än är mot utseendeidealen och alla press...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.