söndag 6 november 2011

So, you're a trap!?

Trap:

"Transsexual woman - Turning perfectly straight men into homosexuals."

Ja, det finns en sådan nät-meme. Jag undrar hur jävla stort ego en person har som faktiskt tänker såhär. Tror dom att trans tjejer finns där enbart för heterosexuella cis killar? Så att vi kan "göra om dom" till homosexuella? Transfobi och homofobi.

Den här attityden är vanligare än en kan tro mot transexuella. Tillsammans med andra fördomar och strereotyper jag tog upp i det tidigare inlägget. Jag har själv stött på det flera gånger. Från killar som frågar om jag är en "trap" eller "shemale" till killar som verkar utgå ifrån att som trans tjejer så är vi desperata att få knulla killar som dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.