torsdag 24 november 2011

Spel för kvinnor på Facebook ska vara rosa!

För ett tag sedan såg jag denna bild på Facebook i den högre reklamspalten:
Ja! Spel för oss kvinnor ska såklart vara rosa små söta hus! Fail.

Facebook älskar sin könade reklam, och heteronormativa. Som när jag nyss såg en reklembild där det stod att jag skulle köpa julklapp åt min pojkvän, få julklapps tips så din pojkvän blir glad för hans flickvän är så omtänksam! Eller nått. Jag har ingen pojkvän. så varför kan dom inte bara rikta sig till ens partner? Utan att jämt behöva säga flickvän/pojkvän. Men jag vet, företag tänker alltid i heterosexuell cis person -tankegångar. Så jävla tröttsamt.

1 kommentar:

  1. Vet inte om jag ska skratta eller sucka djupt, men sjukt töntig reklam hur som helst. Så spelen som fanns tidigare var inget för kvinnor? Eller iofs, det kanske fanns spel för kvinnor innan också, men man kände igen dem på att de var rosa. Så fint. Ingen kille skulle ju kunna gilla ett rosa spel. Och kvinnor vill förstås bara spela om det handlar om typ skönhet, baka kakor eller Hello Kitty. Suck...

    Btw, jag får nästan hela tiden upp vad jag ska köpa i julklapp åt min pojkvän, och min pojkvän får upp vad han ska köpa till sin flickvän. Vilket då handlar om sexiga underkläder. Som jag iofs inte har nåt emot, men de skulle säkert skita på sig om de visste att jag önskar RPG-tvspel också. ><

    SvaraRadera

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.