torsdag 3 november 2011

Vad jag tycker om analsex

Mitt förra inlägg om analsex var mer analys och problematiserande. Tänkte att jag denna gång skulle säga vad jag personligen tycker om det. Vilket känns jobbigt ärligt talat. Just eftersom min personliga syn är så delad.

Samtidigt som jag stör mig så på pressen som många, framför allt tjejer, kan känna i att förväntas ställa upp på analsex, så är jag inte negativt inställd till analsex. Jag är medveten om att problem, press och risker samt skador som kan uppstå. Jag gillar dock själv stimulans i rumpan. Det spelar ingen roll om det är smek, ett finger, sexleksak eller en kuk. Jag älskar det lika mycket som jag älskar att onanera. Vilket kanske säger en del. Sen är det viktig för mig att det är skönt och säkert. Det är inget jag sysslar med så ofta, fast jag skulle vilja faktiskt då jag får sådan njutning av det, inte orgasm dock (onanerar inte heller samtidigt) men det är så skönt att det känns okej ändå.

Det där sista känns jobbigt att skriva, okej hela detta inlägg kändes jobbigt att skriva som sagt. Fick ångest ärligt talat... Varför? Jo för att om en är som jag som problematiserar den press många tjejer känner att ställa upp på analsex för att deras pojkvänner vill så anses det vara motsägelsefullt om jag personligen älskar att bli stimulerad analt. Anses av vilka kanske någon undrar? Av alla möjliga. Det går faktiskt att ha mer än en tanke i huvudet på samma gång, okej?

Jag menar, ni ser inte mig sluta problematisera den press som många tjejer kan känna, och detta med att färre tjejer och kvinnor får orgasm jämfört med killar och män, bara för vad jag själv har för personlig åsikt om analsex och att jag inte eftersträvar orgasm när jag blir stimulerad analt. Eller hur? Så kan vi skippa att bli besvikna och döma? Tack.

Nej ursäkta nu ska jag dämpa min ångest med en kopp te och sitta och krama min Hello Kitty gose...

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det är fullt möjligt att leva i enlighet med en norm och samtidigt ifrågasätta den.
    På samma sätt som det går att vara hetero och samtidigt ogilla heteronormen.
    Motsatsen hade varit lika begränsande som de normer som ifrågasätts. Jag tror det viktigaste är att ett normkritiskt samhällsperspektiv ger goda redskap till att reflektera över vilka val vi gör och varför. Vad som sedan väljs är i många fall mindre viktigt. T ex ifall kvinnor väljer att raka benen eller inte. Eller just gällande analsex.

    SvaraRadera
  2. Jo, det gör jag själv. Jag ifrågasätter könsnormer kopplat till exempel till kläder och klär mig könsnormativt på samma gång. Detsamma med smink och högklackade skor. Så jag håller med.

    SvaraRadera
  3. Bra skrivet!
    Problemet är ju inte att det finns folk som tycker om analsex, utan problemet är, precis som du säger, att folk förväntas ställa upp på det.
    Att göra något för att en själv vill det ser jag inget direkt problem med, så länge ingen skadas och så, men det blir skevt då folk känner sig tvingade att gå med på saker de egentligen inte vill.

    SvaraRadera
  4. auuus:

    Tack! :)

    Ja, jag önskar att en kunde skilja på personer som är med och skapar denna press och på dom av oss som är medvetna om pressen och faktiskt kritiserar den, men också själva älskar analstimulans. Men för ofta så lägga alla ihop i en enda hög och allt blir problemet. Så även en personer som mig ses som en del av problemet.

    SvaraRadera

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.