tisdag 1 november 2011

Vad jag vill med bloggen

Jag skrev i ett tidigare inlägg om att vara mer personlig och det är en hint om hur jag vill rikta min blogg. Jag har skrivit personligt ett bra tag nu, ända sedan jag "kom ut" med att jag var transsexuell kvinna. På bloggen alltså, på andra ställen på nätet så var det känt sedan tidigare.

Min fokus här, som nog är lätt att se, är feminism och kommer alltid vara så det tänker jag inte skriva mindre om. Men jag vill skriva mer om HBTQ-frågor, och lite annat också faktiskt. Jag har varit frestad ett bra tag att göra lite mer som Fanny också, alltså lägga ut bilder och skriva lite mer om allt möjligt. Så det som händer är att jag kommer skriva mer på bloggen, inte mindre. Ja förhoppningsvis i alla fall, ibland kommer det svackor då skrivlusten går ner på noll. Sen att hinna med mer inlägg om dagen än jag gör nu är lite svårt, så jag får se hur det blir.

För den som undrar, med bilder så menar jag inte att det är något absolut bestämt, för det finns nog dom som föredrar just text och inte massor med bilder. Men det kommer det inte bli, massor med bilder alltså, utan jag tänkte mer på dagens outift och... Skoja. Okej, okej... Jag erkänner att jag är frestad att lägga ut bilder på mig själv, istället för naturmotiv eller sådant. Kanske då och då, knappast något regelbundet. Men sen är mitt självförtroende extremt låg gällande min kropp, så jag får se hur det blir...

Om någon har några tankar så säg gärna, oavsett om det är "ja, gärna bilder!! eller "nej fan heller, inga bilder!". Eller så kanske ingen bryr sig...

5 kommentarer:

  1. jag tycker det är en bra ide med bilder.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det skulle vara kul att se bilder på dig (och sånt du gör). :) har inte följt dig någon annan stans än här, så skulle vara kul att få ett ansikte på åsikterna :) Bara det inte blir ngt tvång, huvudsaken med din blogg är ju att du får ur dig det du vill och att det känns bra liksom. //Hanna

    SvaraRadera
  3. Gillar din blogg jättemycket, och det skulle va jättetrevligt med bilder! :)

    SvaraRadera
  4. Okej, tack för era svar :)

    Jag vill ju gärna lägga ut bilder, samt bilder som hör till inlägg. Så jag kommer nog börja göra det snart. :)

    SvaraRadera
  5. Sara - wild thing:

    Tack! Gick in på din blogg och läste nu också, bra blogg! :)

    SvaraRadera

Jag tillåter numera även anonyma kommentarer, som ett test så länge. Blir det för mycket troll så stänger jag (igen) ner den funktionen. Och jag granskar också alla inkommande kommentarer innan jag släpper igenom dom. Och till anonyma - skriv gärna ett namn. Det blir lättare med eventuell diskussion då.

Och läs gärna mina regler för min blogg.